草莓地

欧美音乐爱好者//自认真爱披头士新兵滚石钢丝炒肉丝//尤其喜欢Brian Jones和George Harrison//五月天乐迷,团粉和兽信冠莎感情粉//喜欢欧美影视剧//动漫爱好者喜欢作品很多……

©草莓地
Powered by LOFTER

【渣翻】The Police "Don't Stand So Close to Me"

https://www.xiami.com/song/1254511

Don't Stand So Close to Me

Young teacher the subject
年轻的老师

Of schoolgirl fantasy
少女的幻想对象

She wants him so badly
她是如此的想要他

Knows what she wants to be
也知道该怎么做

Inside her there's longing
内心深处,只有这个念头

This girl's an open page
直率大胆的女孩

Book marking - she's so close now
开始行动了

This girl is half his age
女孩年纪只有他一半

   

Don't stand don't stand so
别靠我

Don't stand so close to me
别靠我这么近

Don't stand don't stand so
别靠我

Don't stand so close to me
别靠我这么近

  

Her friends are so jealous
她的朋友嫉妒难耐

You know how bad girls get
你知道女孩能有多坏

Sometimes it's not so easy
有时真的很不容易

To be the teacher's pet
要成为老师的“甜心女孩”

Temptation frustration
他抗拒不了这个

So bad it makes him cry
快要崩溃了

Wet bus stop she's waiting
她在湿漉漉的车站等着

His car is warm and dry
他的车,温暖又干燥


Don't stand don't stand so
别靠我

Don't stand so close to me
别靠我这么近

Don't stand don't stand so
别靠我

Don't stand so close to me
别靠我这么近


Loose talk in the classroom
教室里的流言蜚语

To hurt they try and try
一次又一次伤害他们

Strong words in the staffroom
教员室里的刻薄议论

The accusations fly
指控满天飞

It's no use he sees her
这都没有用,只要见到她

He starts to shake and cough
他就开始动摇,止不住地咳嗽(《洛丽塔》的情节)

Just like the old man in
就像那个大叔

That book by Nabokov
纳巴科夫那本书里的角色(指《洛丽塔》)


Don't stand don't stand so
别靠我

Don't stand so close to me
别靠我这么近

Don't stand don't stand so
别靠我

Don't stand so close to me
别靠我这么近

评论
热度(4)